Type de document : research article
Auteurs
1 faculte des langues etrangeres, universite de Trbiat modares , Teheran, Iran
2 Professeure. Université Tarbiat Modares
3 Département de français Université Tarbiat Modares Téhéran
4 Département du FLE, Université Tarbiat Modares
Résumé
L'enseignement du français langue étrangère (FLE) en Iran rencontre plusieurs défis, notamment
en ce qui concerne l'expression écrite chez les adolescents. Cet article vise à identifier les défis les
plus courants que rencontrent les adolescents lorsqu'ils écrivent en français, ainsi que les stratégies
d'enseignement qui peuvent être mises en place pour les surmonter. Cette étude s'appuie sur une
revue de la littérature existante sur l'enseignement de l'expression écrite en FLE pour les
adolescents en Iran. Effectivement, pour recueillir des données, nous avons utilisé des
questionnaires. Les questionnaires ont été distribués aux apprenants adolescents de niveau A2 et
les questions posées dans les questionnaires visaient à identifier les défis auxquels les apprenants
sont confrontés lorsqu'ils écrivent en français. Les résultats ont montré que les adolescents en Iran
rencontrent plusieurs défis lorsqu'ils écrivent en français, notamment la maîtrise de la grammaire
et de la syntaxe, la richesse du vocabulaire, la structure du texte et le manque de motivation. Les
stratégies d'enseignement qui peuvent aider à surmonter ces défis comprennent, entre autres,
l’exploitation des documents authentiques, l'utilisation d'activités d'expression écrite adaptées,
l'encouragement à la lecture régulière de textes en français, la pratique régulière de l'écriture et la
fourniture de feedback constructif et positif.
Mots clés
Sujets principaux
Titre d’article [Persian]
چالشهای زبان آموزان نوجوان درهنگام انجام تکالیف نوشتاری در کلاس زبان فرانسه در ایران
Auteurs [Persian]
- عاطفه میرزایی 1
- رویا لطافتی 2
- محمودرضا گشمردی 3
- پریوش صفا 4
1 دانشکده زبان هاس خارجی، دانشگاه تربیت مدرس تهران
2 استاد دانشگاه تربیت مدرس
3 گروه فرانسه/ دانشگاه تربیت مدرس/ تهران
4 گروه آموزش زبان فرانسه، دانشگاه تربیت مدرس
Résumé [Persian]
نوشتن به زبان فرانسو ی به عنوان زبان خارجی در ایران با چالش هایی مواجه است، به ویژه برای نوجوانان. این مقاله به شناسایی چالش های رایجی که نوجوانان در هنگام نوشتن به زبان فرانسوی با آنها مواجه هستند می پردازد، و همچنین راهبردهای آموزشی برای غلبه بر این چالش ها ارائه می دهد. این مطالعه بر اساس بررسی مروری ادبیات موجود در زمینه آموزش مهارت نوشتاری در زبان فرانسو ی برای نوجوانان در ایران صورت گرفته است و همچنین برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه استفاده شده است. این پرسشنامه ها بین زبان آموزان نوجوانان سطح 2A توزیع شده و سواالت مطرح شده در آنها با هدف شناسایی چالش هایی که آنها در هنگام نوشتن به زبان فرانسوی با آن مواجه هستند، طراحی شده است. راهبردهای آموزشی که می تواند به غلبه بر این چالش ها کمک کند، شامل بهره گیری از مدارک اصیل آموزشی، استفاده از فعال ت های نوشتاری مناسب، تشویق به خواندن منظم متون به زبان فرانسو ی، تمرین منظم در نوشتن و ارائه بازخورد سازنده و مثبت توسط مدرس است. نتایج این پژوهش نشان دادند که نوجوانان در ایران با چالش های مختلفی هنگام نوشتن به زبان فرانسوی مواجه هستند، از جمله ساختن جمالت دقیق گرامر ی، مشکل در انتخاب کلمات و نبود تنوع واژگان ی در متن، ایراد ساختاری متن و نداشتن علاقه و انگیزه برای نوشتن. استفاده از راهبردهای آموزشی موثر میتواند به غلبه بر این چالش ها کمک کند.
Mots clés [Persian]
- کلمات کلیدی : مهارت نوشتاری
- زبان فرانسوی به عنوان زبان خارجی
- زبان آموز نوجوان
- ایران